HOGYAN INDÍTSD EL AZ ELSŐ GOOGLE SHOPPING KAMPÁNYOD?
A Google Shopping egy rendkívül hatékony, ráadásul teljesen automatizált hirdetési forma webshopok számára. A Google Shopping hirdetések kiemelkednek a többi közül, hiszen a Google szöveges találatai között láthatják a terméked képeit a vásárlók. Minden e-kereskedelmi vállalkozás számára érdemes beállítani, hiszen minden munkát a Google rendszere végez.
A hagyományos kampányokkal ellentétben a Google Shopping teljesen automatikusan működik, nincs is lehetőség célzási beállításokat megadni, hanem teljesen a Google algoritmusa alapján működik. Ebben a cikkben lépésről-lépésre megmutatjuk, hogy hogyan tudsz elindulni a Google Shopping hirdetésekkel, akár alig 30 perc alatt.
Ahhoz, hogy feltölthesd a termékeid a Google Shoppingba, szükséged van webáruházra.
Szerencsére szinte minden webáruház rendszer könnyen összekapcsolható a Google Shoppinggal (pl: Shoprenter, Unas, Woocommerce, Shopify).
A webshopon belül pedig készítened kell úgynevezett termékcsatornát, ami automatikusan átadja és frissíti az áruházban lévő termékeid adatait.
Könnyen elképzelhető, hogy van már Google Ads fiókod, de ha mégsem, akkor a cikkben találsz egy útmutatót a regisztrációhoz.
Viszont a Google Shopping hirdetések indításához ezen kívül szükség van egy ú.n. Google Merchant Centerre, amivel sokan nem rendelkeznek még.
iután megtettük a szükséges beállításokat, elindítjuk a Google Shopping kampányunkat, amit a 3. fejezetben lépésről-lépésre bemutatunk.
TERMÉKCSATORNA (FEED) LÉTREHOZÁSA A termékcsatorna a Google Shopping-kampány központi eleme. Ez lényegében egy nagy táblázat, amely tartalmazza a termék adatait. A hírcsatornát WordPress esetén egy egyszerű ingyenes bővítmény telepítésével tudod létrehozni. Bérelhető webáruházak általában beépített funkcióként elérhetővé teszik a termékcsatorna létrehozását.
TERMÉKCSATORNA LÉTREHOZÁSA KÜLÖNBÖZŐ PLATFORMOKON
Wordpess+Woocommerce alapokra épült webáruházhoz az alábbi egyszerű bővítmény telepítésével tudod létrehozni a termékcsatornát.
Az alábbi videó segítségével percek alatt létre tudod hozni a termékcsatornát, amivel a későbbiekben már semmi tennivalód nincs, hanem automatikusan frissülni fog, ha új termékek kerülnek fel, vagy változnak az árak a webshopodban.
A webáruház admin felületén engedélyezd a feed-et a Marketing> Automatikus termék megosztás> Google Shopping menüpontban.
Adj meg egy jelszót, majd mentsd el azt a jobb felső sarokban található Mentés gombra kattintva.
Az Export URL sornál látható linket kell majd megadnod a következő lépésben.
GOOGLE MERCHANT CENTER BEÁLLÍTÁSA
Miután a hírcsatorna készen áll, szükséged lesz egy Google Ads és egy Google Merchant Center fiókra. Ha még nem regisztráltál, akkor a lenti útmutatók alapján könnyedén el tudod végezni a folyamatot. Ha ezekkel kész vagy, igazolnod kell az üzleted domainjét annak bizonyítása érdekében, hogy te vagy az oldal tulajdonosa. Ezt megteheted a Google Analytics, vagy a Google Tag Manager segítségével, illetve egy egyszerű kódrészlet beillesztésével.
DOMAIN TULAJDON IGAZOLÁSA KÜLÖNBÖZŐ PLATFORMOKON
A legegyszerűbb módszer, ha a már meglévő Google Analytics fiókra hivatkozva igazolod a tulajdonjogod.
A hitelesítéshez javasoljuk, hogy kódrészlet elhelyezését válaszd ki. Egy a következőhöz hasonló kódrészletet fogaz kapni: A kódrészletet elhelyezheted a Beállítások> SEO&Analitik ai beállítások> Google Search Console> Tulajdonjog ellenőrző meta kód vagy a Beállítások> Megjelenés> Sablon testreszabása> Egyedi scriptek> Head részbe illeszthető scriptek mezőben is.
GOOGLE MERCHANT CENTER ÉS GOOGLE ADS ÖSSZEKAPCSOLÁSA
Jelentkezz be a Merchant Center fiókodba, majd kattints a csavarkulcs ikonra, majd válaszd ki a kapcsolt fiókok/linked accounts menüpontot.
Küld el az összekapcsolási kérelmet a Google Ads ügyfélkód alapján.
Jelentkezz be a Google Ads fiókodba, majd kattint a beállítások –> Kapcsolt fiókok menüpontra.
Válaszd ki a Merchant Center-t és ellenőrizd, hogy aktív-e a kapcsolat.
A TERMÉKCSATORNA FELTÖLTÉSE
Jelentkezz be a Merchant Center fiókodba, majd kattints a Termékek/Products -> Táblázatok/Feed menüpontra.
Adj hozzá egy új termékfeed-et.
Válaszd ki az országot a nyelvet és a hirdetéstípusokat amiken a későbbiekben használni szeretnéd a feed-et.
Add meg a feed nevét és a típusát. Célszerű az ütemezett lekérés/scheduled fetch opciót választani.
Nevezd el a fájlt és állítsd be a frissítés gyakoriságát. Amennyiben gyakran változnak az adatok érdemes a napi frissítést választani. 2.3.6. A fájl URL címe mezőben add meg az 1. fejezetben létrehozott Export URL-t.
Elkészült a webáruházad és a Merchant Center összekötése. Ezentúl automatikusan frissülnek a hirdetéseidben szereplő termékek adatai, így azokban mindig aktuális adatok szerepelnek. Fontos: Addig nem tudsz Shopping kampányt beállítani, ameddig a Google le nem ellenőrzi a Merchant Center-ben megadott termékfeed-et. Ez átlagosan 1-2 napot vesz igénybe. SZÁLLÍTÁSI MÓDOK ÉS DÍJAK BEÁLLÍTÁSA A Google-nek ismernie kell a szállítási költségeket, hogy pontosan összehasonlíthassa az árakat más forgalmazókkal. Ehhez kattintson a csavarkulcs ikonra a felső sávban, válaszd a „Shipping and returns” lehetőséget. Itt a kék plusz jelre kattintva létrehozhatsz egy új szállítási módot.
GOOGLE SHOPPING KAMPÁNY BEÁLLÍTÁSA
Miután elfogadásra került a terméklistánk, a következő lépés egy Google Shopping-kampány létrehozása a Google Ads-en belül. Kattints az új kampányok–>Új kampány létrehozása (kék plusz) gombra.
Válaszd az értékestés értékesítés/shopping kampánytípust. Válaszd ki a Merchant Center fiókot aminek a termékeit használni szeretné a hirdetéshez. Fontos: Ha itt nem találod a fiókot amit használni szeretnél, akkor ellenőrizd a 2. fejezet beállításait.
Válaszd az Intelligens Shopping-kampányt a lehetőségek közül. Az Intelligens Shopping-kampány óriási előnye, hogy minden beállítást (ajánlatokat, közönségeket és termékeket) teljesen automatikusan kezel a számodra. A Google algoritmusa folyamatosan tanul, és optimalizálja a hirdetésed, hogy hogyan hozza a legjobb eredményeket. Ezek a fajta hirdetések az indítás után automatikus megjelennek a keresési találatok között, és az úgynevezett “display-hálózaton” is megjelennek, tehát azokat a hirdetéseket is helyettesíteni tudja. A Normál Shopping-kampányok esetében nekünk kellene ezeket meghatározni, ami több hibára adhat okot.
Nevezd el a kampányt (ami lehet egyszerűen “Google Intelligens Shopping Kampány egyszerűen, hiszen ebből biztosan csak egyet fogsz létrehozni), illetve add meg a kívánt napi költségkeretet. Ahogy láthatod, nincs sok beállítási lehetőség, hiszen ennek a kampányformának pont az a nagy előnye, hogy automatikusan kezel mindent a számodra.
A termékcsoportok kiválasztásánál lehetőségünk van kiválasztani a Google által elfogadott és csoportosított termékek közül azokat a termékeket amiket használni szeretnénk.
A következő lépésben meg kell adnunk pár kötelező elemet (logó, rövid címsor, hosszú címsor, leírás és végső URL). Ez csak azért szükséges, hogy ha ideiglenesen valamiért nem tudná beolvasni a termékcsatornát a Google Ads rendszere, akkor se kelljen leállnia a hirdetéseknek, tehát egy biztonsági megoldásról van szó. A mentés gombra kattintva létre is hoztad az Intelligens Google Shopping kampányod.
Gratulálunk az első Google Shopping kampányodhoz! Reméljük sok új rendelés érkezik majd ezzel a módszerrel. Ha tetszett a cikkünk csatlakozz a Facebook csoportunkhoz is, ahol rengeteg e-kereskedelemmel kapcsolatos hasznos információt osztunk meg.